onsdag den 6. oktober 2010

Opskrift: Bruschetta med tomat

Da jeg kom hjem fra aftenundervisning i kemi, havde jeg lyst til et eller andet spicy, efter at have spist en masse frugt. Så jeg lavede 2 lækre bruschetta med tomat.

Opskrift:
1/3 del Baguette
1 stor tomat
1 tsk oregano
3/4 tsk groft salt (gerne krydret)
Peber efter behov
1 fed hvidløg
Olivenolie

Tilberedning:
Tomaten skæres i små tern, hvidløget presses og de øvrige ingredienser blandes i en skål sammen med en smule olivenolie. Brødet halveres og den ene side pensles med olivenolie. Lunes i en forvarmet ovn i 2-3 min med den smurte side ned af. Brødene tages ud og fyldet kommes på, hvorefter de bages i ovnen til de er sprøde - ca. 5-7 min. Mums!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...