søndag den 17. oktober 2010

Opskrift: Chocolate chip cookies








Mmm. verdens bedste cookies, intet mindre.

Opskrift (24 stk):
80 gram brun farin
80 gram sukker
125 gram smør
1 æg
2 tsk vaniliesukker
0,5 tsk salt
150 gram hvedemel
1 tsk bagepulver
175 gram hakket mørk chokolade
65 gram hakket mandler, hasselnødder eller lign. (kan undlades)

Fremgangsmåde:
Farin, sukker, smør, æg, vaniliesukker og salt piskes. Mel og bagepulver røres i.
Chokolade og nødder hakkes i store og små stykker og blandes i. Små kugler formes og sættes på en bageplade med god afstand - de hæver meget. Jeg bruger 2 spiseskeer, så jeg slipper for at have hænderne i det.

Varmes i 8-9 min i en forvarmet ovn på 180 grader (varmluftsovn)

Jeg laver altid halv portion uden nødder og bruger så ca. 30 gram nødder og blander i den anden halvdel. Fjerner man chokoladen og nødderne, har man en alm. basis opskrift, hvor man kan blande lige præcis det man har lyst til i. Rosiner, havregryn, bær eller lign. kun fantasien sætter grænser. :-)

2 kommentarer:

  1. Jeg er MEGET fristet til at bage dem i aften!

    SvarSlet
  2. De kan klart anbefales. Har endnu ikke mødt en der ikke kan lide dem. De er SÅ gode, og hvis jeg tillod mig det, kunne jeg sagtens spise en hel portion selv :-D

    Bagte dem i torsdags, og overvejer kraftigt at bage endnu en portion i dag :-D

    /Julie

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...