mandag den 13. december 2010

Julebag #2



I går, søndag, var atter store bagedag. Dog blev det kun til jødekager og fedtebrød denne gang - men jeg er skam ikke færdig endnu. Synes ikke at navnet på sidstnævnte er særlig flatterende, så jeg har omdøbt dem, og nu hedder de altså julekager med glasur ;o) Der blev hele 3 plader med jødekager og 2 plader med julekager med glasur, så jeg har haft travlt. Fik også taget mine nye udstikkere fra Søstrene Grene i brug. Bagte hjemme ved mine forældre, og som det ses på billede 1, kunne min bror og far ikke holde fingrene for sig selv. tsk tsk ;-) Vaniliekransene blev spist på en uge, så denne gang har jeg gemt over halvdelen af begge, så der er nogle til d. 23. december, hvor hele min mors side af familien kommer til julehygge. Der samles vi altid og udveksler gaver - der selvf. først åbnes d. 24. og så er der tradition for glögg og æbleskiver. De andre plejer at fuske med fryse æbleskiver, men det vil jeg ikke være med til! ;-) Så jeg har i sinde at lave dem from scratch! Jeps, æbleskiver til 20 personer. En hurtig hovedregning fortæller så at jeg ca. skal lave 100 æbleskiver, så er der 5 til hver - jeg får travlt <3

4 kommentarer:

  1. Mmmmh, jeg skal også snart i gang :) Også mig der står for alt julebag og konfekt derhjemme :)

    Jeg har forresten add'et dig til min blogroll i morges :) Tak fordi du addede mig :))

    /June
    pixeleret.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Super - og tak skal du have :-D

    Jeg elsker at bage, synes at det er så hyggeligt og det smager jo skønt :-D

    SvarSlet
  3. Åh, jeg har slet ikke fået bagt endnu. Får så dårlig samvittighed :-( Har til gengæld rengjort køleskab og været i svømmeren. Tæller det? Nå ik :-) De ser super gode ud, lagde godt lige mærke til at enderne manglede ;-)
    Fedt du har tilføjet mig, jeg skal da også lige se at få tilføjet dig på mig :-)

    SvarSlet
  4. MMMMMM fedtebrød. Havde helt glemt dem. De er jo super gode :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...