lørdag den 1. januar 2011

Nytårsmenuen 2010

Hovedretten bestod af økologisk roastbeef, hasselbagte kartofler og salat af valnødder, melon, frisk ananas, appelsin, kiwi, salat mix, avocado og appelsinsaft, og det smagte fantastisk.

Det er første gang like ever! jeg har lavet en steg, og se lige hvor perfekt lyserød den er ;-D Kødet var så lækkert og mørt. Fandt roastbeefen i Irma i Magasin til kun 94 kr. for en økologisk steg, det er jo et kup! Min ellers dårlige samvittighed over at spise kød er bare en smule bedre, når det er øko, for så har dyret haft det bare en smule bedre end de andre dyr, bilder jeg mig selv ind :-)

Den super lækre salat jeg fik bikset sammen. haps!

Morede mig meget over mine portionsanretninger af desserten, det ligner noget der er løgn, men det smagte fantastisk. - tro det eller ej, men dette var faktisk den pæneste af dem :-D
Desserten bestod af øko. hindbæris (vanilieis var sjovt nok umuligt at opdrive d. 30. dec), hindbærcoulis der lige blev fikset hurtigt i blenderen og chokoladekage med store chokoladestykker, kokos og valnødder på toppen :-)

Ville have bagt en chokoladetærte - altså sådan en med alm. tærtebund med fyld af smeltet mørk chokolade, pisket sammen med fløde osv. men havde ikke tid nok.

Ps. Jeg kan ikke lide valnødder, men de er så fine at se på.

Håber at I alle sammen har haft en god aften :-)
Jeg har aldrig været fan af nytårs aften, men jeg synes at i går blev en rigtig hyggelig og vellykket aften :-)

3 kommentarer:

  1. Haha jeg havde samme "clash" med vores dessert :)

    Godt nytår :)

    /June

    SvarSlet
  2. Det ser super lækkert ud :-) Jeg elsker valnødder :-) Og desserten ser fin ud :-) Jeg kunne slet ikke få past. æg eller piskefløde. Først 4! sted. Havde en dejlig aften med min kæreste :-)

    SvarSlet
  3. hihi, det vigtigste er jo også at det smager godt. Heldigt det ikke var noget der skulle bedømmes udelukkende ud fra synet ;-)

    Lullu - ja, der var godt nok meget der svært at opdrive, men heldigt at det lykkedes :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...