torsdag den 10. februar 2011

Broccoli/bacon tærte

Dette er hvad der stod på menuen i aften. Tærte med broccoli og bacon.

Kogt broccoli og bacon der er stegt på panden - ikke blot smager det bedre, men det er også muligt at hælde en del af fedtet fra. Jeg sorterer stykkerne af mere eller mindre ren fedt fra (jeg er lidt tosset, i know), og så steger jeg baconen, hælder det ud på noget køkkenrulle og tørrer overskydende fedt fra.
Æggemassen består af 3 æg, salt og peber efter behov og ca. 1/3 del mælk ift. æggene.

Og så 20-30 min i ovnen. Nemmere bliver det ikke. Overvejede at koge nogle gulerødder og komme i også, det må jeg prøve en anden dag.

8 kommentarer:

  1. Nej hvor pudsigt. Vi fik tærte i går :-) med broccoli, kartoffel, gulerod, skinke und so weiter.. :-)

    SvarSlet
  2. Tærte smager også skønt. Lyder lækkert med kartoffel i også. mmm. det må jeg prøve.

    SvarSlet
  3. Christina10/2/11

    Mm, hvor ser det dejligt ud. Jeg er normalt helt okay i et køkken, men tærte kan jeg af en eller anden grund ikke finde ud af. Har prøvet at lave det én gang og det blev noget værre smat-værk! Højtbelagt smørrebrød, diverse gryderetter, brød og fine desserter - ja, tærte - nej. Suk.

    Kom tilfældigt lige forbi din blog og har siddet og kigget rigtig mange sider igennem. Den er rigtig hyggeligt, kan godt lide den :)

    SvarSlet
  4. Tak for de søde ord :-)

    Hihi, sådan er der jo nogle ting der bare kikser, mens andre gerne få det til at se så nemt ud :-D Mon ikke det kan være fordi du kommer for meget mælk i? Når man bruger for meget mælk og for få æg, bliver det nemlig nemt noget smat værk, der ikke hænger sammen.

    SvarSlet
  5. Christina10/2/11

    Ja, men det er jo super ærgerligt, for det smager jo godt og kan laves på et utal af måder!
    Men kan godt være, det er mælken, der ødelagde det lidt.. Den blev lavet på gefühle. Må prøve med den mængde, du skriver, en dag :)

    SvarSlet
  6. Hvor ser det lækkert ud :)

    SvarSlet
  7. Uh, tærte mums :)
    Jeg er dog børnekræsen, hehe.. For jeg kan ikke lide broccoli :) så jeg lavet altid porre eller forårsløgs tærte.. :) de kan også anbefales :)

    /june
    pixeleret.blogspot.com

    SvarSlet
  8. Corrina11/2/11

    Super fedt med et madindlæg :) Og din tærte ser tilmed rigtig lækker ud. Det er præcis den samme kombination af ingredienser jeg bruger når jeg laver tærte; mmmhhhh... Jeg putter dog altid en smule revet ost i min æggemasse - det smager rigtig godt, så hvis du er til den slags synes jeg du skulle prøve det næste gang ;)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...