tirsdag den 8. marts 2011

Opskrift: Cremelinser


I går bagte jeg cremelinser med åndssvagt meget kagecreme, havde en del kagecreme tilbage fra fastelavnsbollerne, da jeg var kommet til at lave for meget.

Havde ingen forme til linser, så jeg brugte papirs muffins, og det fungerede fint. Det er nu ikke fordi de er blevet specielt kønne, men de smager ganske fint.

Opskrift:
250g hvedemel
175g smør (brugte kærgården)
50g flormelis
2 æggeblommer (jeg brugte dog hele æg)

Fremgangsmåde:
Smøret smuldres eller piskes let med en elpisker sammen med melet. Derefter samles dejen med flormelis og æg. Skal stå koldt i mindst 1 time.

I mens kan man lave kagecremen - fra bunden eller man kan fuske og bruge pulver cremen :-D

Rul ca. 2/3 af dejen ud beklæd linseformene med dejen eller skær dejen til og beklæd muffinsforme. Kom creme i. Rul resten af dejen ud som skal bruges til låg - brug evt. et glas. Kom lågene på og tryk kanterne sammen.

Bag i ca. 15 min ved 200 grader (varmsluftovn)

Linserne bør afkøles helt inden spisning, så smager de bedst - Opbevares i køleskabet.

Tip: Kom en smule mørk chokolade eller nougat inden i sammen med cremen og pynt med glasur på toppen.

1 kommentar:

  1. Mums, de ser vildt gode ud. Elsker faktisk linser men vælger ofte bare noget andet hos bageren. Synes ikke de ser så grimme ud, hehe :-) Det er jo faktisk meget nemt at bage dem, ser det ud til..

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...