fredag den 11. marts 2011

Så er det i dag det sker

Puh, skulle have været opereret på mandag d. 14, men fik brev engang i sidste uge med en ny tid, frygtede de havde udsat det, da jeg så afsenderen af brevet, men de havde flyttet min operation til fredag d. 11. Altså i dag. Er en smule nervøs, har kun sovet 1½ time i nat. Er ikke helt tryg ved tanken om at jeg skal skæres i og de skal rode rundt inde under huden ;-) Er heldigvis aldrig blevet opereret før.


Tilbragte desværre også noget af min dag på skadestuen i går, torsdag. Min hund (lille yorkie på 2,3 kg) er i løbetid, og hende og mine forældres tæve (westie) har nogle gange en lille magtkamp om hvem der skal bestemme. Nogle gange går det desværre galt, men denne gang var det værre. Mille ville ikke slippe emily som min mor havde fået fat i, og jeg forsøgte at få Mille til at slippe. Ved ikke jeg fik lavet, men det endte med at jeg blev bidt i fingrene på begge hænder. Fik bidt hul 7 steder - på venstre pegefinger og på pege- og langefinger på højre hånd. På min langefinger fik Mille bidt igennem min negl, som er ret øm. Håber ikke at den falder af, men ellers er hullerne ikke så dybe og skulle ikke syes, men mine fingre er en smule hævet og ømme. Måtte op på skadestuen og have en stivkrampe i armen, så snart det er bidt hul skal man have en stivkrampevaccination, pga. de mange bakterier der er i en hunds mund og så skal jeg tage en penicillinkur i tre dage. Var nervøs for om det havde betydning for operationen i morgen, som sygeplejersken først truede med, men der kom så en (rimelig lækker ;-) læge der ikke mente at det ville være et problem, men tjekkede lige med dagkir der skal operere mig. Så længe jeg ikke var bidt i maven ville de gerne operere mig - pyh! Kunne ikke overskue hvis det skulle udsættes, for så kunne det nok først blive engang midt i april eller midt i maj, da jeg skal på messe de 2 første weekender i april og anden weekend i maj.


De to små puslinger er heller ikke helt på toppen og ved godt at det de har gjort ikke er ok. Emily har et lille bidsår på snuden og mille på poten, så de er gudskelov ikke kommet slemt til skade.


Alt dette har dog medført at jeg har overvundet min nålefobi. Har fået taget blodprøve, fået lagt drop i hånden, fået sprøjte i maven med blodfortyndende medicin og stivkrampe i armen inden for en månedstid. Det har heldigvis været nogle dygtige sygeplejersker, da jeg intet har kunne mærke. De plejer altid at stikke forkert 500 gange, når jeg skal have taget blodprøver og jeg plejer at være gul og blå hvor de har været i gang. Nu jeg alligevel var på skadestuen fik jeg også lige sygeplejersken til at give mig sprøjten i maven, så jeg slap for at gøre det selv. Selv om jeg godt kunne have været foruden episoden i dag.


Anyway, håber at det går godt og at jeg får en rolig weekend med max afslapning. 


God weekend :-)

9 kommentarer:

  1. Krydser fingre for det hele går godt :) Og irriterende med magt kampe mellem hundebasserne.. Når vores katte er med hos mine forældre, så hat vi også en hysterisk, men dejlig basse, som altid skal provokeres af forældrenes ene kat.. Så ærligt, at de ikke barre kan lege.. Det kunne de da de var killinger :(

    SvarSlet
  2. Ups var lige logget ind på kærestens bruger - Så det er bare mig der også er Bjarke ;)

    Anyway, jeg krydser også fingre for dig :) Rigtig god weekend!
    /Marie

    SvarSlet
  3. Tusind tak piger, hvor er i søde :-)

    June - lyder også træls med jeres katte, sådan er min og mine forældres tæve også. de vil gerne bestemme begge to, og hanhunden er bedøvende ligeglad. Men det kunne være rart hvis de bare ville enes.

    ps. sikke noget frygtelig noget at vågne op til, efter en narkose, med jordskælv og tsunami. forfærdeligt så mange mennesker der er og bliver berørt af det :-/

    SvarSlet
  4. Gik det ellers godt? Ja, det er super forfærdeligt med den tsunami :(

    (Beklager mærkelige stavemåder i sidste indlæg, det er skrevet fra min mobil, som åbenbart ikke vil have jeg staver rent, lorte swype!)

    SvarSlet
  5. hehe bemærker ikke stavefejl eller lign. er en anelse groggy og vrøvler nok lidt ;-) tak fordi du spørger :-) har frygtelig ondt i ryggen - det er meget normalt, da de puster luft ind i maven, så den blver lige så stor som en gravids, så de kan få galdeblæren ud og skåret fri fra leveren, er stadig oppustet og det går om i ryggen. havde det frygteligt den første 1-1½ time efter operationen, da jeg rystede voldsomt og klaprede med tænderne (frøs ikke), som bivirkning af narkosen og strammede meget i allerede meget ømme mavemuskler og ryg, men jeg har det ok nu. ser dog frem til i morgen, der skulle rygsmerterne gerne være væk. :-D

    SvarSlet
  6. Ja det er vildt det der sker over øst på ;(

    Dejligt at sådan en operation kan ordnes så hurtigt og godt det hele er gået som det skulle :)
    /Marie

    SvarSlet
  7. Nåede ikke at ønske dig held og lykke med operationen, kære Julie :-( Men jeg kan læse mig til, at det gik godt, og det er jo dejligt :-) Nu må du bare sørge for at slappe af og hvile dig, så det kan hele hurtigt, og du kan blive klar til messe :-) Har faktisk selv lige været på messe i dag, men heldigvis uden at skulle sælge ;-) Puha med hundebasserne, det lyder som en voldsom historie :-( I må hellere holde dem lidt fra hinanden fremover, så I ikke alle kommer til skade ;-)

    SvarSlet
  8. Lyder godt nok som en ordentlig omgang :( Men herligt at det er gået så godt :) Håber du er lidt mere dig selv i morgen!

    SvarSlet
  9. Tusind tak for jeres søde kommentarer, jeg er heldigvis - nogenlunde kommet på toppen igen :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...