tirsdag den 19. april 2011

Opskrift: Kartofler med masser af hvidløg og græsk krydderi

Hvis der er noget jeg ikke kunne leve uden, så er det kartofler. Jeg elsker kartofler i alle afskygninger. Kartofler ftw! Dette er en af mine yndlingsopskrifter med kartofler, ikke det sundeste eller mest fancy, men det smager sååå godt. og jeg kunne snildt leve af dem!

En hel masse kartofler skrælles (medmindre det er bagekartofler) og skæres i mindre stykker. Krydres med salt og peber, græsk krydderi (blanding med bl.a. timian, oregano og hvidløg), 4 fed frisk presset hvidløg og overhældes med olivenolie, hvorefter der røres godt rundt med en ske. mmm. 40 min i ovnen ved 180 grader (varmluftsovn)




2 kommentarer:

  1. Det ser lækkert ud, jeg er også ret glad for kartoffelretter i alle mulige afskygninger! :D

    SvarSlet
  2. Mm, lækker let og let :-) Jeg laver dem altid i både, men forandring fryder jo :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...