fredag den 3. juni 2011

Opskrift: Crumble cake med hindbær

Verdens nemmeste kage, intet mindre! Fik en veninde på besøg i går til aftensmad, så besluttede mig for også at give mig i kast med lidt dessert.

Det skal du bruge: Smør/margarine, sukker, mel og friske bær eller andet frugt

Hindbær, masser af hindbær. mmm

Inden den kommes i ovnen

Et stk færdig "hindbærtærte"
Serveres med creme fraiche

Opskrift:
150g sukker
150g smør/margarine
150g mel

Friske bær eller anden frugt efter ønske

Tærteform smøres og de friske og skyllet bær fordeles udover bunden. Dejen ældes til den er sammenhængende og smuldres henover bærerene. 

Varm ved 180 grader i ca. 20 min.

6 kommentarer:

  1. nøj hvor ser den da lækker ud, Tror nok den er på fredags menuen i aften :) Håber du har en herlig weekend ..

    // Lo

    SvarSlet
  2. Den ser alt for lækker ud, er du da tosset! :-)

    SvarSlet
  3. Det ser lækkert ud og lyder MEGET nemt! :)

    SvarSlet
  4. Ja, nemmere bliver det simpelthen ikke :-D Og kun fantasien sætter grænser for hvad man kan komme i tærten. Den smagte virkelig godt, en smule syrligt der lige rundes af med creme fraichen :-)

    SvarSlet
  5. Hejsa ville lige vende tilbage :) Jeg lavede den i går aftes og den smagte så godt ! Brugte dog frosne bær da de ikke havde friske og det fungerede helt fint ... Tak for opskriften !

    // Lo

    SvarSlet
  6. Åh, det ser lækkert ud :) jeg vil forsøge, at lave det i aften, dog med blåbær og så i portions anretninger :) håber det bliver godt.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...