mandag den 18. juli 2011

Fish massage & pedicure

Det her er noget af det sjoveste og mest mærkelige jeg længe har prøvet. Midt i topshop på nederste etage, kunne man få "Fish massage & pedicure". 15 minutter kostede 10£, så det måtte prøves. Ude i Stansted Lufthavn var der også bassiner med fisk, hvor jeg kraftigt overvejede endnu en tur.

Allerede torsdag (vi ankom tirsdag formiddag), var vi godt smadret i fødderne, så vi tog en tur hos fiskene, og man var som født på ny bagefter. De udførte virkelig mirakler, og til trods for at vi fik gået meget meget mere de følgende dage, fik vi næsten ikke ondt i fødderne. Det var så skønt. De små fisk spiser den døde hud på ben og fødder (lækkert måltid!). Det føles så mærkeligt lige når man sætter fødderne derned, men når man lige har vænnet sig til fornemmelsen om små fisk der svømmer rundt om ens fusser, ærgrer man sig over at man ikke købte 30 min. Det kan virkelig anbefales, og finder jeg et sted herhjemme hvor de tilbyder det, skal jeg helt sikkert prøve det igen. Havde en lille plamage af eksem på ca 1x2 cm på det ene ben, og det forsvandt på magiskvis efter en tur hos fiskene, og er ikke kommet igen <3

Hvis jeg nogensinde skal have akvariefisk, vil jeg have sådan nogle her.

Vandet var lunkent, det skal have en vis temperatur, da fiskene kommer fra et sted hvor vandet altid er varmt. Mener at man i Tyrkiet eller lign. sted dernede omkring kan bade med sådan nogle fisk, det kunne jeg faktisk godt tænke mig at prøve, så længe det var iført bikini.


Total closeup får benene til at se noget småfede ud :-D Og så med rester af selvbruner der laver "fine prikker" på benene.
Ikke den mest fotogene vinkel


10 kommentarer:

  1. Haha hvor sejt :-) Har selv overvejet og prøve det, det skulle være rigtig godt, som du selv siger :-)

    SvarSlet
  2. Jeg synes bare, at alle i blogland har prøvet det nu! Jeg vil ogsååååå :D

    SvarSlet
  3. Det kan helt klart anbefales, det var virkelig virkelig skønt! Under fødderne kunne man i ca. 2 dage efter stadig se hvor de havde spist :-D

    SvarSlet
  4. Jeg er mega kilden, så det ville jeg slet ikke turde :D Vildt, at de ikke lige spise lidt ekstra hud ;) Men lyder virkelig fedt, at fødderne bare blev "nye" og klar til mere shopping :D

    SvarSlet
  5. ej hvor fedt!! har aldrig hørt om det før :)

    SvarSlet
  6. Jeg har hørt om det flere gange og det lyder vildt spændende, men er simpelthen så bange for små fisk, så ved ikke rigtigt om jeg tør ;)

    SvarSlet
  7. What, hvor vildt at du tør! Det gad jeg SÅ godt, men jeg tør altså simpelthen ikke.. Det er for godt til at være sandt ;-)

    SvarSlet
  8. Haha, de er jo bitte små de fisk, så det er begrænset hvad de kan gøre. Der var ingen der bed eller gjorde noget der gjorde ondt. Det kilder en smule i starten - er også ret kilden, men det er ikke så slemt at det ikke er til at holde ud. Det var virkelig rart og afslappende at sidde der.

    Man fik også en del opmærksomhed inde midt i topshop, hold op der var mange der kom og spurgte hvordan det føltes mm :-D

    Kan i hvert fald klart anbefale det, det er bare noget der må prøves og ens fødder føles fantastisk efterfølgende! :-) Gør det hellere end gerne igen.

    Det føles lidt ligesom når man sætter sin finger ned i vandet til små akvariefisk som guppyer og lign. der nærmest sutter på ens finger.

    SvarSlet
  9. Anonym27/7/11

    Hey Julie, det lyder bare fantastisk! jeg har længe ville prøve det, faktisk lige siden jeg så det i en af de tidligere Ugly Betty sæsoner, hvor Wilhelmina får det gjort for at få fødder som en 'barnenumse', hehe. Overvejer en tur til London i efteråret, så det passer ret godt med, at jeg evt kan prøve det der. ved du om det er der længe eller bare her i sommeren? Og du nævner pedicure, hvad indeholdte den? Altså lakering af tåneglene osv osv? Nyder godt af dine london tips. Forresten, hvor meget betalte I for jeres hotel ca.? På forhånd tak.

    SvarSlet
  10. Hej :-)

    Det hedder bare massage & pedicure, man har kun fusserne nede ved fiskene (man får dem lige vasket med en klud inden og så bliver de selvf. tørret bagefter) og får ikke ordnet fødderne bagefter. Jeg ved ikke om det kun er der her i sommerperioden, men det var både i topshop og i stansted lufthavn, så det øger da lidt på chancerne for at det stadig er muligt et af stederne, i hvert fald hvis du tager af sted tidligt på efteråret. Det kan i hvert fald anbefales og var helt igennem fantastisk.

    Men man kan også få mani- og pedicure i Topshop og i mange af stormagasinerne (bl.a. house of fraser), det er ikke frygtelig dyrt.

    Vi gav ca. 4000 kr for 2 personer i 5 dage (4 nætter) og det var inkl. coffee to go - man fik brød, kaffe, the eller juice og et stykke frugt. Som man kunne tage med sig eller sidde og spise. Men priserne har det med at skifte, så det kan både være muligt at få et værelse billigere eller dyrere, jeg tror dog at det vil være billigere til efteråret :-) Det er jo meget dyrt at bo i London, men det var virkelig rart at bo så tæt på det hele, så man kun behøver at tage bus eller undergrundsbanen hvis man skal langt, der er nemlig ulidelig varmt nede i undergrundsbanen. We Will Rock You musicalen, som jeg så for 2 år siden ligger lige om hjørnet til hotellet.

    London er en fantastisk by, så du har helt sikkert noget at glæde dig til :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...