tirsdag den 27. december 2011

december i billeder

Beklager stilheden. Jeg har haft utrolig travlt siden oktober, men her i slutningen af november og hele december gik det helt over gevind, kunne slet ikke følge med tiden, så jeg var nødt til at prioritere hvad der var vigtigst, og der røg bloggen desværre langt ned på listen. Men nu er julehandlen heldigvis overstået og jeg har tid til bloggen og vigtigst af alt, tid til at slappe lidt af. Der plejer altid at være stille og roligt mellem jul og nytår, så kan der også blive tid til lidt udsalgsshopping ;-) Men her er en masse billeder fra måneden der gik. Håber I alle har haft en skøn december og en rigtig god jul <3

En søndag aften efter butikkernes lukketid var strøget ret øde, men julelyset er så fint i Århus.
Jeg fik testet et par af mine Essie lakker, her "Not just a pretty face"
også fra Essie "Pretty edgy"
Når Emily er sur eller fornærmet, vender hun hovedet ind i hjørnet af sofaen og reagerer ikke når man kalder.
Fik julegave tilsendt fra Monki
Så blev det 2. advent
En meget vigtig Emily der ikke er helt tilfreds med at få ordnet hår
Jeg fik nyt gulvtæppe.. Ægte yorkshire, det er det nye!
Hjemmelavede bounty in the making. Ufattelig nemt - 1 dåse kondenseret mælk og 300g kokosmel formes til små kugler, og stilles på køl et par timer
Herefter overtrækkes de med mælkechokolade. - Ikke så kønne, men de smager bedre end dem man køber ;-)
Jeg fik også lavet marcipan med nougat, der blev overtrukket med mørk chokolade og pyntet med hakkede mandler
Haps!
4. advent kom sørme også
Aftenen blev brugt på at pakke julegaver ind. Pakker gerne ind selv, og har det med at pakke gaverne om, hvis butikkerne ikke har gjort det pænt nok ;-) Løb tør for papir til den store pakke til højre, og måtte nøjes med det gullige meget mod min vilje ;-)
Julen blev holdt hos mine forældre, og jeg stod igen for juletræspyntningen og havde derfor 1 regel = Jeg bestemmer hvad der må komme på ;-) Alt det røde (med undtagelse af bolsjer stokkene og en lille rød jule engel) blev boykottet til fordel for lilla. <3


Hjerterne lavede jeg at nogle billige voksperler for 10-11 år siden. Kønne er de ikke, men på kom de.
Nåede desværre ikke at tage et billede inden træet blev slukket igen.
Jeg stod også for borddækningen, og måtte improvisere, da vi ikke havde fået købt noget til formålet. Fandt heldigvis nogle lilla/sort/grå/sølv servietter i gemmerne jeg købte sidste år, og som matchede træet ;-)
Og så fik jeg bikset denne fantastisk smukke juledekoration frem - ironi kan forekomme. Der var jo nødt til at komme lys på bordet.
Jeg fik mandlen og vandt mandelgaven jeg selv havde købt! :-D
Helligdagene (1. og 2. juledag) gik med Criminal Minds sæson 5 og 6, som jeg fik i adventsgave af min søde mor. og hjemmelavede flødeis med store mørke chokoladestykker.
Mmm, kunne ikke vente på at den var helt færdig, var NØDT til at smage, selv om den stadig var lidt softice-agtig i konsistensen - brugte denne opskrift

9 kommentarer:

  1. Skønne billeder. Det ser ud til at du har haft en hyggelig december på trods af travlhed.

    God jul til dig :-)

    SvarSlet
  2. Tiden kan jo løbe fra os alle, men skønt at se at du er tilbage :-)

    Dejlige julebilleder.

    SvarSlet
  3. Hvordan kan det være at du har fået en gave fra Monki?

    SvarSlet
  4. Nanna - Tak, ja, december har bestemt været hyggelig, selv om jeg synes dagene er fløjet af sted :-) God jul til dig også.

    Debbie - Tak og ja, det har du helt ret i, men nu skal der i hvert fald blogges! ;-D

    Nanna - De kontaktede mig :-) og en gave siger man da ikke nej tak til ;-)

    SvarSlet
  5. ^godt at se dig tilbage.
    Har også selv lavet perlehjerter for nogle år tilbage. Det er da meget hyggeligt med lidt hjemmelavet julepynt også. :o)

    SvarSlet
  6. Hvor skønt at du er tilbage igen :-) Jeg håbede på, at det "bare" var business der trak, og at du ikke var forsvundet helt :-)

    SvarSlet
  7. Dejligt at du er kommet tilbage og sikke en skøn december du har haft :)

    SvarSlet
  8. Åh jeg elsker bare Criminal Minds :D Skal også til at igang med 5 og 6. sæson, som jeg fik i julegave!

    SvarSlet
  9. Beam - Helt enig, synes også kun det er hyggeligt med lidt hjemmelavet julepynt :-) og tak.

    Lullu - Tak. Har faktisk helt savnet at blogge, så det er skønt at være tilbage igen :-D

    Ida - Tak :-D og ja, det har bestemt været en skøn december.

    Stine - Ja, det er en virkelig fed serie, jeg er dog allerede færdig med dem begge nu, så jeg må i gang med at se dem på nettet :-D

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...