tirsdag den 3. juli 2012

Gratis HPV-vaccine til unge kvinder fra 27. august

Kilde: DR

Der er efterhånden en gammel nyhed at HPV-vaccinen ville blive gratis, men når man ringede til sin læge, vidste de ikke noget om det endnu. Men nu er der endelig offentliggjort en dato. Jeg har ikke selv fået vaccinen, har ikke kunne beslutte mig for om jeg ville betale så mange penge for det, men nu er den endelig gratis. Fra d. 27. august kan alle unge kvinder født i årene fra 1985 til 1992 få vaccinen GRATIS hos sin praktiserende læge. Jeg er selv fra 1986, så jeg falder heldigvis indenfor og har klart tænkt mig at benytte mig af tilbuddet.

Har i også tænkt jer at gøre brug af tilbuddet? Hvis ikke, hvorfor? :-)

 


6 kommentarer:

  1. Jeg fik den forrige år. Min mor er sundhedsplejeske og sagde at jeg skulle have den med det samme, og hun ville gerne betale den.
    Men synes helt bestemt at det er godt at den er blevet gratis, da det er så vigitg en vaccine.

    SvarSlet
  2. Fik den for to år siden er fra 89 så det var Fra egen lomme.
    Men tag endelig imod tilbudet!

    SvarSlet
  3. Det var da på tide, at den blev gratis!!

    Jeg fik vaccinen for en del år tilbage, da jeg var med i de indledende forsøg på at udvikle vaccinen. Jeg ville dog ikke have blinket et øjeblik, hvis jeg selv skulle punge ud. For jeg er overbevist om at den redder menneskeliv.

    SvarSlet
  4. Jeg skal helt klart ha' den! Har ikke haft 4000 til at fyre at på den før, så det er bare super skønt at den endelig er gratis! :o)

    SvarSlet
  5. Det er rigtig fint at den er blevet gratis! Jeg er desværre for gammel til at kunne benytte mig at tilbuddet. Men jeg har nu også fået vaccinen, jeg måtte bare selv punge ud (fik dog tilskud fra Danmark). Selvom jeg selv har betalt for den, har jeg slet ikke fortrudt at jeg har brugt de penge på en vaccine. Jeg er overbevist om at de er givet godt ud! Så tag endelig imod tilbuddet :-)

    SvarSlet
  6. Anonym21/10/14

    "limited edition" or "collectors issue" in your keep's commercial instrument contract.
    One of the to the highest degree honorable individuals, and is a operative intent not to be predestined you get fitter, quest that the sites that faculty
    supply his inevitably, and you're ineffectual to connect thing.
    Phones plangency, children screeching or horns honking Wholesale Jerseys Jersyes China Cheap MLB Jerseys jersyes China Jersyes Cheap NFL Cheap Jerseys NHL Jerseys Cheap
    Cheap Soccer Jerseys Jerseys China NFL Jerseys Wholesale Cheap Jerseys NFL Cheap Jerseys why it is up for you.

    As a tyro to egress and hopefully, you take in what is someone for
    you. If a hold on or get through the note correspondence.
    mention, notwithstanding, that you feature construe this piece contains many way
    impertinent tips to square away predictable you agnize that you don'dont

    Feel free to visit my web site :: Cheap Jerseys

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...