tirsdag den 31. juli 2012

Tax-free shopping




På vej hjem fra Tyrkiet tilbage i Juni, mellemlandede vi i Bodrum, så jeg var fik mulighed for at shoppe hele 2 gange på hjemturen. Jeg havde knap 2000 kr med i kontanter, men havde en del penge tilbage, da vi jo havde all inclusive og shoppingmæssigt var Cesme ingen succes, da de kun havde souvenirs og kopivarer, så jeg kom til at gå liiiidt amok i lufthavnen. I lufthavnen i Izmir købte jeg min alltime favorite mascara, som jeg var løbet tør for derhjemme. Inden havde jeg undersøgt prisen hjemme, hvor den i Matas kostede 245 kr, men jeg gav kun 180 kr for den i lufthavnen og deres Chanellakker stod i 150 kr, modsat de ca 185 kr herhjemme. Jeg havde først forelsket mig i den smukkeste svagrosa farve, men den var udsolgt og så fik jeg impulsshoppet Delight i stedet for.

Da vi landede i Bodrum blev resten af pengene brugt på denne fine parfume fra Lanvin og lidt slik, var moster sulten, da klokken nærmede sig 13, og vi havde kun fået morgenmad ved 7 tiden, og da vi jo skulle have rigtig mad i flyet, virkede det mest logisk at shoppe chokolade. haha. Parfumen er også et impulskøb, ups, men den duftede godt og jeg havde voldsomme shopping abstinenser, så den kom også med hjem. Har undersøgt prisen i Magasin og prismæssigt sparede jeg ca. 100 kr. På flere ting kan man godt spare en pæn sum penge i tax-free shoppen, men ved en del koster det også det samme eller endda mere end det koster herhjemme, så det er en god idé at undersøge priserne hjemmefra, så man ikke bliver snydt ;-)

2 kommentarer:

  1. Lækre køb! Jeg er også vild med den mascara, og tror faktisk også min er købt i tax-free. Jeg plejer også gerne at købe lidt Chanel goodies i tax-free når jeg har mulighed for det. Sidst røg der en øjenskygge med hjem :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den er bare helt fantastisk den mascara, tror det er den 8. jeg har eller noget i den dur. hihi :-D Og det er jo altid lækkert at spare lidt penge på makeup :-D

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...