lørdag den 29. december 2012

December i billeder

Det fine juletræ på rådhuspladsen, så er det officielt jul :-)

Sneen fandt også midtbyen i starten af december

Brændte mandler in the making

Fedtebrød

Vanillekranse, tror jeg endte med at spise dem alle sammen selv ;-) Absolut yndlings julesmåkage

Marcipan med nougat, overtrukket med mørk chokolade og pyntet med lavendel og hakkede mandler

Fine julestager fra Søstrene Grene, det eneste julepynt jeg ejer XD

Der blev pakket gaver ind. Pakker altid selv gaver ind, synes det er så hyggeligt og så hader jeg når butikkerne bruger grimt papir eller bånd ;-) Den lille hvide var pakket såå grimt ind, men jeg havde ikke mere papir så jeg kunne pakke den om.

Elsker den fine "stjernehimmel" der er ned langs strøget i december. Det er så smukt :-)

Guld karameller in the making

De klippes/skæres i mindre stykker og formes

og overtrækkes med mørk chokolade. mmm.

Sne"stormen" d. 23. dec

Det hører til sjældenhederne at der er så meget sne herinde i midtbyen pga trafikken og varmen derfra, det forsvinder lynhurtigt, så jeg kan ikke lade være med at knipse nogle billeder når den endelig er der :-)

Rådhuset og fine sneklædte veje

Flødekarameller overtrukket med chokolade, årets sidste julebag der blev kokkereret d. 23. :-)


Lidt stemningsbilleder fra min december.

Håber i har haft en rigtig skøn jul. Beklager stilheden, men jeg har haft utrolig travlt i december som de fleste andre :-)) Nu er der heldigvis kommet lidt ro på igen, det er rart, specielt efter 3 dages ædegilde XD Har en masse indlæg klar, skønt endelig at have tid igen :-)

Lille juleaften samles hele min mors side af familien, hvor vi udveksler gaver, på min fars side er det kun min farmor der stadig giver gaver, og jeg forsøger at overgå mig hver gang med julebag og julekonfekt ;-) Juleaften var vi 14 og den blev holdt hos min moster & onkel og 1. juledag stod den på det største madorgie nogensinde hos min faster med næsten hele min fars side af familien. Har sjældent set så meget mad!! Anyway, jeg fik reddet mig en influenza efter en bytur d. 20. dec, da jeg endelig kom mig over den, blev der i stedet erstattet af en ordentlig omgang forkølelse. Skøn timing. Håber i har været mere heldige og er undsluppet den "frygtede juleinfluenza" en del er gået ned med her i julen :-))

1 kommentar:

  1. Super fine billeder og vældig hyggelige. Århus er nu meget pæn dækket i sne. Jeg var her ikke d. 23. så gik glip af synet.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...